گفت‌وگوی «جام‌جم» با نصرا... مدقالچی دوبلور و مدیر دوبلاژ سیما

«دوبله» فقط خواندن از روی کاغذ نیست

«آنه، تکرار غریبانه روزهایت چگونه گذشت؟ وقتی روشنی چشم هایت، در پشت پرده های مه آلود اندوه پنهان بود. با من بگو از لحظه لحظه های مبهم کودکیت...».
کد خبر: ۱۴۰۱۰۰۸
نویسنده مریم فلاح
تعداد بازدید : 108

دکلمه تیتراژ کارتون، با صدای پر صلابت نصرالله مدقالچی «ماریلا» و «متیو کاتبرت» خواهر و برادرسالمندی که درمزرعه گرین گیبلز واقع در جزیره پرنس ادوارد کانادا زندگی می کردند، روزی تصمیم گرفتند سرپرستی پسری را از نوانخانه، برای کمک در کارهای مزرعه بپذیرند اما به اشتباه دختری به نام «آن شرلی» برای آنها فرستاده شد، ماریلا وقتی از گذشتهٔ غم‌انگیز دخترک باخبرشد، برای سرپرستی آنه عزمش جزم شد و به این ترتیب خیلی زود دخترک عضوی از خانوادهٔ کاتبرت ها شد.

دختری کک ‌مکی، پرحرف والبته خوش زبان (با صداپیشگی مریم شیرزاد). آنشرلی بسیار باهوش بود و قوهٔ تخیل بی حد ومرزی داشت.

با امید و پشتکار و مهربانی‌های ساده اش، سعی داشت زندگی جدیدی را آغاز کند. در نظر او آینده آن قدر زیبا و امیدبخش بود که برای رسیدن به آن، با هرمشکلی می‌جنگید.

شاید تنها نقطه ضعف او در کودکی، موهای هویجی رنگش بود. یادتان هست در نبود ماریلا از رنگ مویی که از یک دورگرد دستفروش خریده بود، استفاده کرد و نتیجه اش این شد که ماریلا مجبور شد موهایی که حالا به رنگ سبز درآمده بود را قیچی بزند!

بهترین دوست آنه دیانا باری (با صداپیشگی ناهید امیریان ) و بهترین دوست ماریلا، زنی در همسایگی او به نام ریچل لیند بود.«نصرا... مدقالچی» راوی داستان هر قسمت و «بهرام زاهدی» و «الیزا اورامی» صداپیشه ماریلا و متیو بودند.

«آن شرلی با موهای قرمز» با نام اصلی: آن در گرین گیبلز (به انگلیسی: Anne Of Green Gables) یک مجموعه انیمه ژاپنی بر پایه رمانی به همین نام؛ به قلم «لوسی ماد مونتگومری» است که سال ۱۹۷۹ به کارگردانی «ایسائو تاکاهاتا» در استودیو نیپون انیمیشن ساخته شد.

newsQrCode
ارسال نظرات در انتظار بررسی: ۱ انتشار یافته: ۰

نیازمندی ها